Plynové vzpery - Závit na oboch koncoch – nafarbené načierno
Plynová vzpera so závitovými koncami
Pri objednaní od pondelka do štvrtka pred 15:30 a v piatok pred 14:45 budeme vašu objednávku expedovať v ten istý deň, pričom doručenie sa očakáva do 2 – 5 dní. Toto sa vzťahuje na všetky plynové pružiny, ktoré sú na sklade
Kliknutím na nákupný košík vedľa požadovaného produktu si môžete pozrieť množstevné zľavy a ceny.
Na rýchlu a ľahkú navigáciu použite posuvníky sortimentom nižšie.
Plynová pružina sa ľudovo nazýva aj (plynový) tlmič. Nie je to správne, pretože plynová pružina a tlmič nemajú v žiadnom prípade rovnakú funkciu ani konštrukciu.
Tlmič je olejový tlmič, ktorý sa zvonka podobá na plynovú pružinu, čo vysvetľuje tú zámenu. Navrhnutý je však úplne inak a na úplne iné použitia. Tlmič je naplnený olejom a poskytuje stanovený odpor/rýchlosť piestovej tyče počas celého posunu tlmiča. Olej je kvapalina a kvapaliny sa nedajú stlačiť. Tento typ tlmiča nepredávame.
Plynová pružina má valec naplnený čistým dusíkom pod vysokým tlakom. Dusík je možné doplniť v požadovanom množstve a tlaku. Tlak vo valci ovplyvňuje piest umiestnený na piestovej tyči, a tak sa piestová tyč vysunie smerom von. Vo valci je určené malé množstvo oleja, ktoré vďaka vnútornej konštrukcii zabezpečuje malé tlmenie v poslednej časti posunu.
Spoločnosť Sodemann Industrifjedre A/S dokáže každý deň dodať presnú veľkosť plynovej pružiny potrebnej z hľadiska sily, množstva a kvality – z čiernej, nehrdzavejúcej ocele alebo kyselinovzdornej nehrdzavejúcej ocele, obsahujúcej olej schválený agentúrou FDA.
Plynové pružiny na tejto stránke zabezpečujú odpor, keď sú stlačené, t. j. keď je piestová tyč vtlačená do valca. Sú k dispozícii so silami od 20 N (Newton) do 2500 N (Newton) (2,03 kg – 254,92 kg) a dĺžkami od 106 mm do 1066 mm.
Čierne plynové pružiny sa používajú v širokej škále konštrukcií. Používajú sa napríklad v kuchynských skrinkách a zadných dverách automobilov, ale používajú sa aj v mnohých priemyselných zariadeniach. Naše plynové pružiny sú vyrobené z vysokokvalitnej ocele, valec aj piestová tyč. Plynová pružina má na oboch koncoch závit, na ktorý môžete namontovať mnoho rôznych koncových dielcov armatúry podľa vašich želaní a potrieb.
Máme tiež typ plynovej pružiny na každom konci s privarenou platňou s otvorom na montáž. Taktiež máme široký výber dielcov armatúry na montáž.
Pri oboch typoch je valec natretý čiernou farbou a piestová tyč je nitridovaná, čo poskytuje miernu ochranu proti korózii.
Tieto typy sa odporúča používať v suchých prostrediach. Ak sa má plynová pružina používať vo vlhkom alebo mokrom prostredí, máme k dispozícii aj plynové pružiny z nehrdzavejúcej ocele, a ak sa má používať v agresívnom prostredí, máme sériu vyrobenú z nehrdzavejúcej ocele 316, ktorá je odolná voči slanej vode. Ak sa má plynová pružina používať v potravinárskom priemysle, máme sériu z nehrdzavejúcej ocele 316 naplnenú olejom schváleným agentúrou PDA.
Piestovú tyč nie je potrebné premazávať a je bezúdržbová. Ak sa má plynová pružina používať v znečistenom prostredí, môže sa chrániť gumovými mechmi. Tu si pozrite sortiment.
Závitové plynové pružiny je možné kombinovať s naším širokým sortimentom koncoviek a tvaroviek. Na sklade máme veľmi široký výber koncových dielcov armatúry z plastu, pozinkovaného železa, nehrdzavejúcej ocele a kyselinovzdornej nehrdzavejúcej ocele. Tu si pozrite sortiment.
87-70021-description
Čierne lakovaná oceľ
- GF-4-20-20-TNa sklade: 284Materiál Čierne lakovaná oceľØ1 - Priemer tŕňa piestu (mm) 4,00Ø2 - Priemer trubice (mm) 12,00L1 - Záber (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Sila (N) 20,00L2 - Dĺžka medzi závitmi bez záťaže (mm) (+/- 3 mm) 100,00K - Pomer síl 1,20G - Veľkosť závitu (M) 4,00
- GF-4-20-40-TNa sklade: 288Materiál Čierne lakovaná oceľØ1 - Priemer tŕňa piestu (mm) 4,00Ø2 - Priemer trubice (mm) 12,00L1 - Záber (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Sila (N) 40,00L2 - Dĺžka medzi závitmi bez záťaže (mm) (+/- 3 mm) 100,00K - Pomer síl 1,20G - Veľkosť závitu (M) 4,00
- GF-4-20-70Na sklade: 1Materiál Čierne lakovaná oceľØ1 - Priemer tŕňa piestu (mm) 4,00Ø2 - Priemer trubice (mm) 12,00L1 - Záber (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Sila (N) 70,00L2 - Dĺžka medzi závitmi bez záťaže (mm) (+/- 3 mm) 100,00K - Pomer síl 1,20G - Veľkosť závitu (M) 4,00
- GF-4-20-70-TNa sklade: 288Materiál Čierne lakovaná oceľØ1 - Priemer tŕňa piestu (mm) 4,00Ø2 - Priemer trubice (mm) 12,00L1 - Záber (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Sila (N) 70,00L2 - Dĺžka medzi závitmi bez záťaže (mm) (+/- 3 mm) 100,00K - Pomer síl 1,20G - Veľkosť závitu (M) 4,00
- GF-4-20-100-TNa sklade: 288Materiál Čierne lakovaná oceľØ1 - Priemer tŕňa piestu (mm) 4,00Ø2 - Priemer trubice (mm) 12,00L1 - Záber (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Sila (N) 100,00L2 - Dĺžka medzi závitmi bez záťaže (mm) (+/- 3 mm) 100,00K - Pomer síl 1,20G - Veľkosť závitu (M) 4,00
- GF-4-40-20-TNa sklade: 192Materiál Čierne lakovaná oceľØ1 - Priemer tŕňa piestu (mm) 4,00Ø2 - Priemer trubice (mm) 12,00L1 - Záber (mm) (+/- 2 mm) 40,00F - Sila (N) 20,00L2 - Dĺžka medzi závitmi bez záťaže (mm) (+/- 3 mm) 120,00K - Pomer síl 1,20G - Veľkosť závitu (M) 4,00
- GF-4-40-40-TNa sklade: 194Materiál Čierne lakovaná oceľØ1 - Priemer tŕňa piestu (mm) 4,00Ø2 - Priemer trubice (mm) 12,00L1 - Záber (mm) (+/- 2 mm) 40,00F - Sila (N) 40,00L2 - Dĺžka medzi závitmi bez záťaže (mm) (+/- 3 mm) 120,00K - Pomer síl 1,20G - Veľkosť závitu (M) 4,00
- GF-4-40-70-TNa sklade: 194Materiál Čierne lakovaná oceľØ1 - Priemer tŕňa piestu (mm) 4,00Ø2 - Priemer trubice (mm) 12,00L1 - Záber (mm) (+/- 2 mm) 40,00F - Sila (N) 70,00L2 - Dĺžka medzi závitmi bez záťaže (mm) (+/- 3 mm) 120,00K - Pomer síl 1,20G - Veľkosť závitu (M) 4,00
- GF-4-40-100-TNa sklade: 193Materiál Čierne lakovaná oceľØ1 - Priemer tŕňa piestu (mm) 4,00Ø2 - Priemer trubice (mm) 12,00L1 - Záber (mm) (+/- 2 mm) 40,00F - Sila (N) 100,00L2 - Dĺžka medzi závitmi bez záťaže (mm) (+/- 3 mm) 120,00K - Pomer síl 1,20G - Veľkosť závitu (M) 4,00
- GF-4-60-20-TNa sklade: 539Materiál Čierne lakovaná oceľØ1 - Priemer tŕňa piestu (mm) 4,00Ø2 - Priemer trubice (mm) 12,00L1 - Záber (mm) (+/- 2 mm) 60,00F - Sila (N) 20,00L2 - Dĺžka medzi závitmi bez záťaže (mm) (+/- 3 mm) 152,00K - Pomer síl 1,20G - Veľkosť závitu (M) 4,00
Valec: Zváraná rúra tvarovaná za studena EN 10305-3 ST37 / S14
Piestnica: C35R . Valec je nafarbený polomatnou čiernou farbou a piestová tyč bola ošetrená plazmovým nitridom, takže povrch je extrémne odolný voči záťaži a poskytuje miernu ochranu proti korózii. Úprava však nemôže nahradiť určenú plynovú pružinu z nehrdzavejúcej ocele.
Olej: Olej je bežný mazací olej, ale nie je schválený na použitie v potravinárskom priemysle. Na sklade máme plynové pružiny z nehrdzavejúcej ocele (AISI 316) s potravinárskym olejom. Tu si pozrite sortiment.
Plyn: Štand. dusík N2 Atmosférický vzduch obsahuje 78,09 % dusíka a je základom pre výrobu dusíka pomocou destilácie kvapalného vzduchu. Dusík je bez zápachu, bezfarebný, netoxický a nehorľavý.
Ak majú byť plynové pružiny používané vo vlhkom prostredí, odporúčajú sa nerezové plynové pružiny. V drsnom prostredí, ako je námorníctvo alebo výroba potravín, sa používajú plynové pružiny vyrobené z nehrdzavejúcej ocele 316. Naše plynové pružiny z nehrdzavejúcej ocele 316 sú plnené potravinárskym olejom (Omnilube FGH 1046). Plynové pružiny sú schválené FDA. Tu si pozrite sortiment.
Dĺžka bez záťaže od stredového očka k stredovému očku (L2): +/- 3 mm
Piestnica (L1): +/- 2 mm
Sila (F): +/- 10 %
Ak chcete údajový hárok vo formáte PDF alebo náčrt 3D CAD pružiny vo formáte .step, .iges alebo .sat, môžete si ich bezplatne prevziať kliknutím na symbol 3D CAD vedľa čísla položky v tabuľke.
Plynové pružiny v sortimente spoločnosti Sodemann Industrifjedre A/S sú definované na základe hrúbky tyče piestu, záberu a sily v N.
Silový faktor je vypočítaná hodnota, ktorá indikuje zvýšenie/stratu sily medzi 2 bodmi merania.
Sila v tlačnej plynovej pružine sa zvyšuje s jej stláčaním, inak povedané, ako sa tyč piestu zatláča do valca. Je to tým, že plyn vo valci sa čoraz viac stláča v dôsledku zmien posunutia vo vnútri valca, čím sa zvyšuje tlak, ktorého výsledkom je axiálna sila, ktorá tlačí tyč piestu.
- Sila pri nezaťaženej dĺžke. Keď nie je pružina zaťažená, nevytvára žiadnu silu.
- Sila pri spustení. V dôsledku kombinácie trecej sily pripočítanej k X číslu N vytvorenému tlakom vo valci, krivka evidentne ukazuje, že sila začne stúpať takmer ihneď po stlačení plynovej pružiny. Krivka začne padať ihneď po prekonaní trenia. Ak sa pružina istý čas nepoužívala, môže na jej opätovnú aktiváciu byť potrebná nadmerná sila. Nižšie uvedený príklad ukazuje rozdiel medzi prvým a druhým prípadom stlačenia plynovej pružiny. V prípade, že sa plynová pružina používa pravidelne, silová krivka bude blízko spodnej krivke. Plynová pružina, ktorá určitý čas nie je využitá, bude pravdepodobne bližšie k hornej krivke.
- Maximálna sila pri stláčaní. Túto silo nemožno v skutočnosti využiť v štrukturálnych kontextoch. Sila sa dosahuje len na okamih pri zastavení nepretržitého tlaku/presunu. Akonáhle sa plynová pružina zastaví, pokúsi sa vrátiť do svojej pôvodnej polohy, a preto sa použiteľná sila zníži a krivka klesne na bod 4.
- Maximálna sila spôsobená pružinou. Táto sila sa meria na začiatku spätného rázu plynovej pružiny. Tu je znázornená správna predstava o tom, akej maximálnej sile odoláva plynová pružinu pri zastavení v tomto bode.
- Sila poskytovaná plynovou pružinou v tabuľkách. Podľa bežných štandardov sa sila plynovej pružiny získava z merania sily pri poslednom 5 mm presune smerom k predĺženému stavu a v nepohyblivom stave.
- Silový kvocient. Silový kvocient predstavuje vypočítanú hodnotu, ktorá označuje nárast/pokles sily medzi hodnotami v bode 5 a bode 4. Ide teda o faktor, koľko sily plynová pružina stráca pri návrate zo svojho maximálneho bodu presunu 4, do bodu 5 (maximálne predĺženie – 5 mm). Silový kvocient sa vypočítava vydelením sily v bode 4 hodnotou v bode 5. Tento faktor sa využíva aj pri opačnej situácii. Ak máte silový kvocient (hodnotu nájdete v tabuľkách) a silu v bode 5 (sila z našich tabuliek), silu v bode 4 možno vypočítať vynásobením kvocientu sily silou v bode 5.
Silový kvocient závisí od objemu vo valci v spojení s hrúbkou piestovej tyče a množstvom oleja. Tento ukazovateľ sa líši v závislosti od rozmerov. Kovy a tekutiny nemožno stláčať, a preto možno do valca stlačiť iba plyn. - Tlmenie. Na krivke sily možno medzi bodmi 4 a 5 vidieť oblúk. V tomto bode sa začína tlmenie, ktoré trvá počas celej zostávajúcej dráhy. Tlmenie nastáva cez olej, ktorý musí presakovať otvormi v pieste. Rozsah tlmenia možno upraviť zmenou kombinácie veľkostí otvorov či množstva a viskozity oleja. Tlmenie sa nesmie úplne demontovať, pretože pri náhlom pohyby piestu nedôjde k tlmeniu úplne stlačenej plynovej pružiny. Môže sa tak stať, že piestová tyč vyjde z valca.
Plynové vzpery obsahujú nitrogénový plyn pod vysokým tlakom. Tento druh plynu je nehorľavý, nie je výbušný, ani toxický pri nadýchnutí. Za žiadnych okolností sa nepokúšajte vypustiť plyn alebo ho znova napĺňať – toto je extrémne nebezpečné v dôsledku vysokého tlaku! Nehádžte do ohňa, neprepichujte, nedeformujte, neprerážajte plynovú vzperu a nezvárajte na povrchu valca. Nepoškriabte, nefarbite ani neohýbajte piest.
Nikdy nepoužívajte plynové vzpery ako bezpečnostné zariadenie Poškodenie plynovej vzpery môže mať za následok zranenie osôb, preto sa musia vykonať opatrenia s použitím bezpečnostného zariadenia. Prípadne použite bezpečnostnú plynovú vzperu. Zavolajte nám, ak chcete ďalšie informácie. Ak by akákoľvek konštrukcia obsahujúca plynovú vzperu mohla spôsobiť zranenie osôb v prípade straty plynu zo vzpery, musí sa použiť dodatočné bezpečnostné zariadenie, aby sa zabránilo zraneniu. Pri niektorých konštrukciách sa môžu použiť uzatváracie trubice pre plynové vzpery. Chráni sa tým konštrukcia v prípade náhleho poklesu tlaku v plynovej vzpere. Prečítať si viac
Plynové vzpery sa musia skladovať a montovať tak, že piest mieri smerom dole a v uhle 45 stupňov voči horizontále. Toto je dôležité, pretože takáto montáž zabezpečí, že vnútorné tesnenia vnútri plynovej vzpery zostanú namazané olejom.
Ak je plynová vzpera namontovaná vodorovne alebo s piestovou tyčou smerom nahor, olej vytečie z tesnenia, čo spôsobí jeho vyschnutie. Tým sa časom zhorší funkcia a nakoniec môže tesnenie prepúšťať, čo spôsobí stratu sily plynovej vzpery. Pri každej montáži musíte zabezpečiť, aby sa nevyskytovali bočné odchýlky alebo iné sily, ktoré by pôsobili na plynovú vzperu v akomkoľvek inom smere, ako je voľný axiálny pohyb v pozdĺžnom smere plynovej vzpery.
Keď sa plynová vzpera nejaký čas nepohybovala, jej opätovné uvedenie do pohybu môže vyžadovať trochu viac úsilia. Je to úplne normálne.
Upozorňujeme tiež, že bežne nemôžete rukami jednoducho stlačiť vzperu so silou viac ako 200 N.
Pri konštrukciách s plynovými vzperami sa odporúča použiť fyzický doraz, ktorým sa zabezpečí, že plynová vzpera nebude preťažená. Fyzický doraz zabraňuje stlačeniu piestovej tyče priamo dolu. Inak povedané, časť piestovej tyče musí byť vždy viditeľná. Ochránia sa tým charakteristiky plynovej vzpery a zaistí sa optimálna životnosť.
Ak sú dvere fyzicky veľké a/alebo ťažké, odporúčame použiť v konštrukcii 2 plynové pružiny. Inak hrozí skrivenie konštrukcie. To môže obmedziť funkčnosť plynovej pružiny a výrazne skrátiť jej životnosť. V nešťastných situáciách môže dôjsť dokonca k zničeniu konštrukcie.
Ak sú v konštrukcii už nainštalované dve plynové pružiny, vždy sa odporúča vymeniť obe plynové pružiny naraz. Sila starej a novej plynovej pružiny sa môže mierne odlišovať a táto odchýlka môže mať viesť k nežiaducej funkčnosti a skráteniu životnosti.
Vyhnite sa mazaniu piestnice, pretože rozsah plynových pružín je bezúdržbový. V prípade použitia v nečistom prostredí je možné plynovú pružinu chrániť gumovým mechom.
Plynové vzpery sú plnené pri 20° C a počiatočná sila je preto nameraná pri 20° C.
Sila sa zmení približne o 3–3.5 % na 10° C. Čím je chladnejšie, tým je plynová pružina slabšia.
Naše plynové pružiny najlepšie fungujú pri teplotách medzi -30°C a +80°C. Použitie pružín pri teplotách blízkych týmto limitom spôsobí zmenenú silu a maximálne využitie nemožno odporučiť.
Plynové vzpery sú navrhnuté na vykonávanie nie viac, ako 5 záberov za minútu pri 20° C. Ak je táto hodnota prekročená, vnútri plynovej vzpery sa vyvinie teplo, ktoré môže mať za následok presakovanie tesnení.
Plynové pružiny časom mierne stratia tlak v porovnaní s pôvodným tlakom v čase, keď boli namontované. Možno očakávať stratu tlaku až 10 %.
Vždy použite čo najkratší posun a zvoľte čo najväčší priemer valca – týmto sa zvýši životnosť. Dlhé a tenké plynové vzpery budú podstatne slabšie, ako krátke a hrubé.